Voor personeel
NIEUWE DIGITALE WERKPLEK MET OFFICE 365
Direct na de voorjaarsvakantie (2020) heeft iedereen van het Zwin College een nieuwe digitale werkplek, gebaseerd op Windows 10 in combinatie met Office 365. Als bijlage vind je onderaan deze pagina een uitgebreide handleiding die antwoord geeft op vragen als:
- Wat is er veranderd?
- Hoe kom ik bij mijn e-mail?
- Hoe verstuur ik een e-mail?
- Hoe verstuur ik een bijlage?
- Hoe sla ik een bijlage op?
- Is de cloud wel een veilige plek voor mijn e-mail?
- Waar staan mijn persoonlijke bestanden nu?
- Hoe kom ik bij mijn persoonlijke bestanden?
- Kan ik mijn bestanden ook vanuit huis benaderen?
- Waar staan mijn gedeelde bestanden/team bestanden?
- Hoeveel ruimte heb ik voor mijn persoonlijke bestanden?
- Kan ik thuis ook bij mijn Office applicaties?
- Ik werk met regels, zijn deze behouden?
- Zijn mijn contacten/adressen ook mee gemigreerd?
- Waar kan ik terecht met vragen?
Office 365 e-mail en agenda op je telefoon
Je bent als gebruiker eindverantwoordelijk voor het zorgvuldig omgaan met informatie van de school op jouw privé telefoon, tablet of computer. Het advies is derhalve om toegangsbeveiliging toe te passen in de vorm van een wachtwoord en/of multi factor authenticatie.
Raadpleeg onderstaande links om e-mail in te stellen op je telefoon (enkel online aan te klikken):
E-mail instellen in de e-mailapp van Android
E-mail instellen in de app Outlook voor Android
E-mail instellen met de e-mailapp voor iOS
E-mail instellen in mobiele app Outlook voor iOS
Tenslotte
Vind je het antwoord op de vraag niet, dan kun je tijdens schooluren terecht bij onze ICT helpdesk medewerkers. Mail naar: helpdesk@vozeeuwsvlaanderen.nl of tijdens kantooruren telefoonnummer: 0115 741222.